Ένα πρόσφατο σοβαρό συμβάν με ένα μικρό Piper της γενικής αεροπορίας επαναφέρει επιτακτικά το θέμα της δημιουργίας αεροδρομίου το οποίο να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από την ελαφρά αεροπορία. Tο Piper ενώ επέστρεφε από εκπαιδευτική πτήση στο αεροδρόμιο Λάρνακας έφυγε από το δίαυλο προσγείωσης και περνώντας μέσα από το χώρο στάθμευσης μεγάλων αεροσκαφών σταμάτησε σε έναν χωμάτινο όγκο, χωρίς ευτυχώς θύματα ή πρόκληση μεγαλύτερου επεισοδίου με αεροσκάφη της Πολιτικής Αεροπορίας.
Πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι το ζήτημα της δημιουργίας αεροδρομίου, ενδεχομένως στο Τσέρι όπως ήταν η αρχική απόφαση, τέθηκε ενώπιον του Υπουργού Συγκοινωνιών και εξετάστηκε σε ειδική σύσκεψη. Φαίνεται ότι ο Ευθύμιος Φλουρέτζος, επικαλούμενος την ασφάλεια των πτήσεων και παρά το γεγονός ότι τα δημόσια οικονομικά βρίσκονται σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης σκοπεύει να θέσει στο συνάδελφό του Υπουργό Οικονομικών την επαναφορά του αεροδρομίου στα έργα τα οποία επείγει να προωθηθούν.
Ούτως ή άλλως ένα μεγάλο μέρος της αναγκαίας γης έχει απαλλοτριωθεί και το μόνο που εκκρεμεί είναι η εξεύρεση της επιπλέον αναγκαίας έκτασης. Για το ιστορικό της υπόθεσης να αναφέρουμε ότι ιδιοκτήτες γης η οποία είχε απαλλοτριωθεί προσέφυγαν στο Ανώτατο Δικαστήριο και πέτυχαν την ακύρωση της διοικητικής πράξης γεγονός το οποίο τοποθέτησε την κατασκευή του αεροδρομίου στα ντουλάπια του Υπουργείου Συγκοινωνιών. Πολλοί ενδεχομένως να θυμούνται το αεροδρόμιο Λακατάμειας απ’ όπου πετούσαν παλαιότερα τα μικρά αεροσκάφη, το οποίο έκλεισε για λόγους ασφαλείας αφού βρισκόταν εντός της κατοικημένης περιοχής.
Η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων έχει διερευνήσει αρκετά περιστατικά με την Ελαφρά Αεροπορία κι από το 2004 ασκεί πιέσεις στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας ώστε να διευθετηθεί αυτό το ζήτημα. Όπως μας επεσήμανε ο Πρόεδρος της Επιτροπής, Κώστας Ορφανός, η ανάγκη δημιουργίας αεροδρομίου για την ελαφρά αεροπορία προκύπτει από το γεγονός ότι τα μικρά αεροσκάφη, είτε χρησιμοποιούνται για εκπαίδευση, είτε για ψυχαγωγία δεν μπορούν να πετούν από και προς τα δύο διεθνή αεροδρόμια της χώρας μας και ιδιαίτερα αυτό της Λάρνακας. Κατά τις περιόδους μεγάλης κίνησης στα αεροδρόμια το πρόβλημα, ανέφερε, που προκαλεί και κενά στην ασφάλεια πτήσεων είναι ακόμη μεγαλύτερο.
Ένας από τους ιδιοκτήτες μίας από τις νόμιμες σχολές γενικής αεροπορίας, ο Νίκος Κουντούρης, ανέφερε στην «Κ» ότι όντως το ιδανικό είναι η γενική αεροπορία να έχει το δικό της αεροδρόμιο, αλλά διερωτήθηκε εάν είναι αυτό εφικτό τώρα λόγω της κρίσης. Όπως σημείωσε εάν υπήρχε το αεροδρόμιο η Κύπρος δεν θα είχε απώλεια 1,5 εκατ. ευρώ ετησίως από επαγγελματίες χειριστές αεροσκαφών οι οποίοι μεταβαίνουν στο εξωτερικό για εκπαίδευση. «Πιστεύω ότι με ένα τέτοιο αεροπλάνο όχι μόνο δεν θα είχαμε αυτές τις απώλειες αλλά λόγω των καιρικών συνθηκών θα μπορούσαμε να προσελκύσουμε και επαγγελματίες χειριστές για να έρθουν εδώ να πάρουν τις εκπαιδευτικές τους ώρες. Θα μπορούσε να αναπτυχθεί ο τομέας των σχολών γενικής αεροπορίας», κατέληξε.
Πώς όμως μπορεί να υιοθετηθεί αυτή η θέση όταν στο μεταξύ κενά την ασφάλεια όπως μας ανέφερε ο κ. Ορφανός, δημιουργούνται κι από μεγάλο αριθμό υπερελαφρών αεροσκαφών τα οποία κυκλοφορούν στο κυπριακό FIR χωρίς να είναι καν νηολογημένα και χωρίς να έχου εξασφαλίσει έγκυρο πιστοποιητικό πτητικής ικανότητας. Επίσης απογειώνονται και προσγειώνονται από μη εγκεκριμένα πεδία προσγείωσης/απογείωσης και χωρίς οι χειριστές να κατέχουν έγκυρη άδεια χειριστή αεροσκάφους και η Πολιτική Αεροπορία πρέπει να δράσει άμεσα. Ωστόσο φαίνεται ότι μέχρι στιγμής δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση από το Τμήμα του Λεωνίδα Λεωνίδου.
Πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι το ζήτημα της δημιουργίας αεροδρομίου, ενδεχομένως στο Τσέρι όπως ήταν η αρχική απόφαση, τέθηκε ενώπιον του Υπουργού Συγκοινωνιών και εξετάστηκε σε ειδική σύσκεψη. Φαίνεται ότι ο Ευθύμιος Φλουρέτζος, επικαλούμενος την ασφάλεια των πτήσεων και παρά το γεγονός ότι τα δημόσια οικονομικά βρίσκονται σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης σκοπεύει να θέσει στο συνάδελφό του Υπουργό Οικονομικών την επαναφορά του αεροδρομίου στα έργα τα οποία επείγει να προωθηθούν.
Ούτως ή άλλως ένα μεγάλο μέρος της αναγκαίας γης έχει απαλλοτριωθεί και το μόνο που εκκρεμεί είναι η εξεύρεση της επιπλέον αναγκαίας έκτασης. Για το ιστορικό της υπόθεσης να αναφέρουμε ότι ιδιοκτήτες γης η οποία είχε απαλλοτριωθεί προσέφυγαν στο Ανώτατο Δικαστήριο και πέτυχαν την ακύρωση της διοικητικής πράξης γεγονός το οποίο τοποθέτησε την κατασκευή του αεροδρομίου στα ντουλάπια του Υπουργείου Συγκοινωνιών. Πολλοί ενδεχομένως να θυμούνται το αεροδρόμιο Λακατάμειας απ’ όπου πετούσαν παλαιότερα τα μικρά αεροσκάφη, το οποίο έκλεισε για λόγους ασφαλείας αφού βρισκόταν εντός της κατοικημένης περιοχής.
Η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων έχει διερευνήσει αρκετά περιστατικά με την Ελαφρά Αεροπορία κι από το 2004 ασκεί πιέσεις στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας ώστε να διευθετηθεί αυτό το ζήτημα. Όπως μας επεσήμανε ο Πρόεδρος της Επιτροπής, Κώστας Ορφανός, η ανάγκη δημιουργίας αεροδρομίου για την ελαφρά αεροπορία προκύπτει από το γεγονός ότι τα μικρά αεροσκάφη, είτε χρησιμοποιούνται για εκπαίδευση, είτε για ψυχαγωγία δεν μπορούν να πετούν από και προς τα δύο διεθνή αεροδρόμια της χώρας μας και ιδιαίτερα αυτό της Λάρνακας. Κατά τις περιόδους μεγάλης κίνησης στα αεροδρόμια το πρόβλημα, ανέφερε, που προκαλεί και κενά στην ασφάλεια πτήσεων είναι ακόμη μεγαλύτερο.
Ένας από τους ιδιοκτήτες μίας από τις νόμιμες σχολές γενικής αεροπορίας, ο Νίκος Κουντούρης, ανέφερε στην «Κ» ότι όντως το ιδανικό είναι η γενική αεροπορία να έχει το δικό της αεροδρόμιο, αλλά διερωτήθηκε εάν είναι αυτό εφικτό τώρα λόγω της κρίσης. Όπως σημείωσε εάν υπήρχε το αεροδρόμιο η Κύπρος δεν θα είχε απώλεια 1,5 εκατ. ευρώ ετησίως από επαγγελματίες χειριστές αεροσκαφών οι οποίοι μεταβαίνουν στο εξωτερικό για εκπαίδευση. «Πιστεύω ότι με ένα τέτοιο αεροπλάνο όχι μόνο δεν θα είχαμε αυτές τις απώλειες αλλά λόγω των καιρικών συνθηκών θα μπορούσαμε να προσελκύσουμε και επαγγελματίες χειριστές για να έρθουν εδώ να πάρουν τις εκπαιδευτικές τους ώρες. Θα μπορούσε να αναπτυχθεί ο τομέας των σχολών γενικής αεροπορίας», κατέληξε.
Πώς όμως μπορεί να υιοθετηθεί αυτή η θέση όταν στο μεταξύ κενά την ασφάλεια όπως μας ανέφερε ο κ. Ορφανός, δημιουργούνται κι από μεγάλο αριθμό υπερελαφρών αεροσκαφών τα οποία κυκλοφορούν στο κυπριακό FIR χωρίς να είναι καν νηολογημένα και χωρίς να έχου εξασφαλίσει έγκυρο πιστοποιητικό πτητικής ικανότητας. Επίσης απογειώνονται και προσγειώνονται από μη εγκεκριμένα πεδία προσγείωσης/απογείωσης και χωρίς οι χειριστές να κατέχουν έγκυρη άδεια χειριστή αεροσκάφους και η Πολιτική Αεροπορία πρέπει να δράσει άμεσα. Ωστόσο φαίνεται ότι μέχρι στιγμής δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση από το Τμήμα του Λεωνίδα Λεωνίδου.
No comments:
Post a Comment