Τρεις γραμμές τραμ θα συνδέουν Πλατεία Σολωμού, Μακάρειο Στάδιο και νέο Νοσοκομείο
Τις αναγκαίες πιστώσεις για τη διενέργεια μελέτης βιωσιμότητας γραμμών τραμ στη Λευκωσία αναζητεί το Υπουργείο Συγκοινωνιών. Το κόστος της μελέτης ύψους 300 εκατ. ευρώ δεν περιλαμβάνεται στον προϋπολογισμό για το 2012 που κατατέθηκε στη Βουλή, αλλά όπως αναφέρουν οι πηγές μας στο Υπουργείο Συγκοινωνιών, ύστερα από εντολή του Υπουργού, Ευθύμιου Φλουρέτζου, οι οποίες δόθηκαν μετά από συνάντηση με δημάρχους της μείζονος Λευκωσίας, η κατασκευή τραμ πρέπει να εξεταστεί άμεσα στο πλαίσιο της απάμλυνσης του κυκλοφοριακού προβλήματος.
Βεβαίως ακόμη κι εάν η μελέτη ευνοεί την κατασκευή τραμ από τεχνοοικονομικής απόψεως το έργο για να υλοποιηθεί θα πάρει μία δεκαετία. Ο Υπουργός Συγκοινωνιών θα πρέπει τώρα να πείσει τον συνάδελφό του στο Οικονομικών, Κίκη Καζαμία, ότι το έργο είναι πρώτης ανάγκης και πρέπει να προωθηθεί παρά την οικονομική περισυλλογή, τα μέτρα για δημοσιονομική εξυγίανση και την επιβολή λιτότητας. Ένα από τα επιχειρήματα είναι πως οι 300 χιλιάδες που απαιτούνται για τη μελέτη θα αποδεσμευτούν σε δύο δόσεις, η μία το 2012 και η δεύτερη το 2013.
Η κατασκευή τραμ στη Λευκωσία, έργο το οποίο προκρίνουν και οι εμπλεκόμενοι δήμοι – τουλάχιστον η Λευκωσία, ο Στρόβολος και η Έγκωμη – έχει προκύψει κι από το Master Plan το οποίο μελέτησε την κινητικότητα εντός της Λευκωσίας. Είναι η ίδια μελέτη η οποία κάνει λόγο για μονοδρομήσεις κύριων οδικών αρτηριών όπως π.χ. των ζευγαριών Μακαρίου – Καλλιπόλεως. Οι διαδρομές οι οποίες προτείνει η μελέτη για το τραμ είναι τρεις: η σύνδεση Πλατείας Σολωμού με Μακάρειο Στάδιο, η σύνδεση Πλατείας Σολωμού με Γενικό Νοσοκομείο και η σύνδεση Μακαρείου Σταδίου και Γενικού Νοσοκομείου. Η κατασκευή ενός τέτοιου έργο θα γίνει όπως υπολογίζεται, νοουμένου ότι η μελέτη θα είναι θετική, με ανάθεση στον δημόσιο τομέα με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης.
Αρμόδιοι λειτουργοί στο Υπουργείο πιστεύουν ότι ένα καινούργιο μέσο όπως το τραμ θα είναι πιο ελκυστικό για τους πολίτες σε σύγκριση με το λεωφορείο. Θεωρείται επίσης πιο γρήγορο από το λεωφορείο καθώς θα βρίσκει πάντα πράσινο στις διασταυρώσεις παρότι θα κινείται με ταχύτητα 30-35 χλμ./ώρα. Είναι επίσης οικολογικό λόγω αφενός του ότι το καύσιμο που χρησιμοποιεί είναι το ηλεκτρικό ρεύμα κι αφετέρου επειδή μπορεί να μεταφέρει έως και 150 άτομα, διπλάσιο αριθμό απ’ ότι ένα μεγάλο αστικό λεωφορείο κάτι που το καθιστά και πιο οικονομικό (λειτουργικά έξοδα). Σε σύγκριση με το Ι.Χ. και το λεωφορείο το τραμ είναι αθόρυβο. Βεβαίως οι γραμμές του τραμ, εφόσον κατασκευαστεί, θα συνδυαστούν με το δίκτυο λεωφορείων για να εξυπηρετούν καλύτερα τους πολίτες.
Το μειονέκτημα του τραμ σε σύγκριση πάντα με το λεωφορείο είναι το κόστος κατασκευής. Οι αρχικές εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 340 εκατ. ευρώ από την κατασκευή των τριών γραμμών που προαναφέραμε. Ένα άλλο μειονέκτημα, για κάποιους πλεονέκτημα διότι θα «σηκώσει» αυτοκίνητα από τους δρόμους και θα βάλει τους πολίτες στα μέσα μαζικής μεταφοράς, η αφαίρεση χώρου από το Ι.Χ. από κεντρικούς δρόμους για την παραχώρησή του στις γραμμές του τραμ.
Τις αναγκαίες πιστώσεις για τη διενέργεια μελέτης βιωσιμότητας γραμμών τραμ στη Λευκωσία αναζητεί το Υπουργείο Συγκοινωνιών. Το κόστος της μελέτης ύψους 300 εκατ. ευρώ δεν περιλαμβάνεται στον προϋπολογισμό για το 2012 που κατατέθηκε στη Βουλή, αλλά όπως αναφέρουν οι πηγές μας στο Υπουργείο Συγκοινωνιών, ύστερα από εντολή του Υπουργού, Ευθύμιου Φλουρέτζου, οι οποίες δόθηκαν μετά από συνάντηση με δημάρχους της μείζονος Λευκωσίας, η κατασκευή τραμ πρέπει να εξεταστεί άμεσα στο πλαίσιο της απάμλυνσης του κυκλοφοριακού προβλήματος.
Βεβαίως ακόμη κι εάν η μελέτη ευνοεί την κατασκευή τραμ από τεχνοοικονομικής απόψεως το έργο για να υλοποιηθεί θα πάρει μία δεκαετία. Ο Υπουργός Συγκοινωνιών θα πρέπει τώρα να πείσει τον συνάδελφό του στο Οικονομικών, Κίκη Καζαμία, ότι το έργο είναι πρώτης ανάγκης και πρέπει να προωθηθεί παρά την οικονομική περισυλλογή, τα μέτρα για δημοσιονομική εξυγίανση και την επιβολή λιτότητας. Ένα από τα επιχειρήματα είναι πως οι 300 χιλιάδες που απαιτούνται για τη μελέτη θα αποδεσμευτούν σε δύο δόσεις, η μία το 2012 και η δεύτερη το 2013.
Η κατασκευή τραμ στη Λευκωσία, έργο το οποίο προκρίνουν και οι εμπλεκόμενοι δήμοι – τουλάχιστον η Λευκωσία, ο Στρόβολος και η Έγκωμη – έχει προκύψει κι από το Master Plan το οποίο μελέτησε την κινητικότητα εντός της Λευκωσίας. Είναι η ίδια μελέτη η οποία κάνει λόγο για μονοδρομήσεις κύριων οδικών αρτηριών όπως π.χ. των ζευγαριών Μακαρίου – Καλλιπόλεως. Οι διαδρομές οι οποίες προτείνει η μελέτη για το τραμ είναι τρεις: η σύνδεση Πλατείας Σολωμού με Μακάρειο Στάδιο, η σύνδεση Πλατείας Σολωμού με Γενικό Νοσοκομείο και η σύνδεση Μακαρείου Σταδίου και Γενικού Νοσοκομείου. Η κατασκευή ενός τέτοιου έργο θα γίνει όπως υπολογίζεται, νοουμένου ότι η μελέτη θα είναι θετική, με ανάθεση στον δημόσιο τομέα με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης.
Αρμόδιοι λειτουργοί στο Υπουργείο πιστεύουν ότι ένα καινούργιο μέσο όπως το τραμ θα είναι πιο ελκυστικό για τους πολίτες σε σύγκριση με το λεωφορείο. Θεωρείται επίσης πιο γρήγορο από το λεωφορείο καθώς θα βρίσκει πάντα πράσινο στις διασταυρώσεις παρότι θα κινείται με ταχύτητα 30-35 χλμ./ώρα. Είναι επίσης οικολογικό λόγω αφενός του ότι το καύσιμο που χρησιμοποιεί είναι το ηλεκτρικό ρεύμα κι αφετέρου επειδή μπορεί να μεταφέρει έως και 150 άτομα, διπλάσιο αριθμό απ’ ότι ένα μεγάλο αστικό λεωφορείο κάτι που το καθιστά και πιο οικονομικό (λειτουργικά έξοδα). Σε σύγκριση με το Ι.Χ. και το λεωφορείο το τραμ είναι αθόρυβο. Βεβαίως οι γραμμές του τραμ, εφόσον κατασκευαστεί, θα συνδυαστούν με το δίκτυο λεωφορείων για να εξυπηρετούν καλύτερα τους πολίτες.
Το μειονέκτημα του τραμ σε σύγκριση πάντα με το λεωφορείο είναι το κόστος κατασκευής. Οι αρχικές εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 340 εκατ. ευρώ από την κατασκευή των τριών γραμμών που προαναφέραμε. Ένα άλλο μειονέκτημα, για κάποιους πλεονέκτημα διότι θα «σηκώσει» αυτοκίνητα από τους δρόμους και θα βάλει τους πολίτες στα μέσα μαζικής μεταφοράς, η αφαίρεση χώρου από το Ι.Χ. από κεντρικούς δρόμους για την παραχώρησή του στις γραμμές του τραμ.
No comments:
Post a Comment